~INCOMPLETE...

Tatkala aku tengah melayan ketepuan otak ku ngadap pc kat tempat kijer,tiba2 ku terjumpa suatu forum permasalahan...berikut adalah masalah yang diajukan kepada "pakar perunding" tersebut;

"SAYA gadis yang baru memulakan kerja di sebuah syarikat swasta. Saya ada teman lelaki sebaya dengan saya. Kami berkawan sejak sekolah menengah dan usia percintaan kami sudah menjangkau enam tahun.

Masalah saya ialah saya malu dengan badan teman lelaki saya yang kurus dan tingginya pula sama dengan tinggi saya. Saya tidak terlalu tinggi dan tidak juga terlalu rendah.

Dia terlalu baik pada saya. Sepanjang percintaan kami, tidak pernah dia mengambil kesempatan, saya juga sayangkan dia cuma segan bila mengenangkan faktor saiz badannya yang terlalu kurus dan kecil.

Kadangkala saya jadi terlalu segan bila ada kawan-kawan mengejek setiap kali kami keluar bersama-sama.

Bantulah saya Cik X, macam mana saya nak hadapi masalah ini kerana dia terlalu baik dan saya tak tahu macam mana nak buang perasaan malu ini."
Maka dijawab laa permasalahan si minah ni;antara yang dikatakan oleh "pakar" ni;
  • Kunci kejayaan hubungan cinta ada dua iaitu kejujuran dan kesetiaan,
  • Seseorang itu tidak kisah apa kekurangan atau kelemahan pasangannya,
  • Pastinya dia kecewa jika tahu hakikat kekasihnya malu dengan tubuhnya yang kurus.
  • Disuruhnya minah ni putus & cari lain,yang body sasa tapi jangan kesal apabila jadi kegilaan ramai plak laki tu kelak
  • lumrah kehidupan dan masalah akan terus timbul selagi manusia lebih mengutamakan kecantikan dan kemewahan materialistik dalam menjalin percintaan, dan bukannya kepatuhan terhadap agama, sebagaimana dinasihatkan Rasulullah SAW.
Dan ada beberapa berjelaan lagi kata2 dari si "pakar" ni...

Aku teringat sorang member ku pernah menyatakan dalam SMSnya;
" kalau dah suka kat seseorang tu,tak timbul soal sempurna@tak,kerana kita sendiri akan saling melengkapi bagi wujudkan kesempurnaan tu..."

erm...aku da merasai sendiri camna yang dilalui mamat tu; camna orang malu dengan penampilan diri kita,awek2 pun segan nak rapat walaupun niat di hati hanya untuk berkawan,aku sedar lee camna diri ku ni...aku taknak hipokrit,taknak jadi yang bukan diriku sendiri,bukan bermakna aku tak berubah dari dulu cuma fizikalku je yang tak menampakkan sebarang perubahan...da memang kurus nak buat camna lagi,kan...bukan aku tak makan,kalau korang tengok aku makan pun boleh jadi ngeri dengan tahap kebolehanku me"lenyaplangsung"kan segala menu yang terhidang...anyway,tepuk dada tanya selera kita camna tapi kalau itu taste kita tapi bukan taste orang tu...takde maknanya...


RIZORM23: "kenapa kurus sangat,sakit ke? saya kesian tengok kan..." ~ aku hanya mampu tersenyum :-) ...

No comments:

Post a Comment

~Road to Happiness

Daisypath Anniversary tickers