TRIP TERJAH...!

it's all start with a quick,short chat last friday eve with a friend;zie viva (xde kaitan dgn zee avi)...yang bermula dgn...;

riz: assalammualaikum....
zie viva: waalaikumsalam...
(pastu kitorang bebel3 lebih kurang...)
zie viva: ko nak ikut x? tapi ku x paksa...
riz: gi mana?!
zie viva: perak!!!
riz: hooohhh!!! jauh nuuuunnn?! jap...
(setelah memikirkannya selama lebih kurang 14minit 7saat..)
riz: erm ok laa,boleh laa kot...lagipun bukan selalu kan bla bla bla bla...(merepek...)

maka petang tu bergegas ku packing pe patut,capai je pe yg dapat,dalam kepala sambil pikir kijer giler yg aku nak buat ni...sungguh ke ni?! aaaahhhh belasah jelee,ku pun bukan selalu gi tripping ni,nak gak tengok2 "tempat orang",amek jele peluang yang ada ni (tanpa niat nak amek kesempatan...)

kitorang gerak dari shah alam seawal jam 7pagi dengan mata yang masih kelat tak heeengat...namun dek kerana semangat berkobar2 yang telah terpupuk sejak azali lagi membuatkan aku tetap gagah menghadapinya!!!

(driver & co-driver lepas solat,amek nafas jap kat masjid sabak bernam)


apa yang buueeestnya trip ni ialah aku dapat lee merasa drive kreta baghu(hohohooooohhh)...tapi yang tak berapa nak bestnya ialah;aku da berkurun tak drive kreta auto...yeee,ku tau konfem korang kata small the pieces tapi mujur dalam masa 2minit aku mampu kawal keadaan...tanpa disedari da pecut >120km/j....lebih kurang 3-4jam tiba sri manjung,perak...alhamdulillah selamat tiba,syukur giler aku!!!

aku tumpang stay kat rumah zie viva's brother dengan gaya segan silu,malu2 siput...kalau ikutkan memang da terbayang bantal peluk,selimut segala tapi da menumpang tu wat lee gaya orang menumpang kalau taknak kena pelempang tentera(abang dia tentera) tapi mujur laa mereka sefamily sempoi,lebih2 lagi melayan kerenah nurin adnin,masuk ke alam baby jap...1st day just lepak huhahuha je...pusing2 tengok area setempat( tapi aku da tak berapa fokus kerana mata da naik rabak,namun ku tahan jebat!!!) malam takde aktiviti apa pun,keluar jap tengok2 area setempat tapi dek kerana keadaan yang mandom maka suram laa sikit...

HARI KE-2: PANTAI TELUK BATIK

(punya laa ramai umat hari tu,naik segan aku nak main air...)

Pantai perkelahan ini terletak kira-kira 7 kilometer dari Pekan Lumut. Merupakan pantai perkelahan yang masyhur di dalam negeri dan sering dikunjungi oleh pelancong-pelancong. Terdapat pelbagai kemudahan termasuk chalet, mini chalet, gerai-gerai makanan, bilik mandi/persalinan awam, dewan seminar dan pusat sumber rekreasi. Kawasan pantai ini dikelilingi oleh keindahan hutan hujan tropika yang merimbun di bukit-bukit yang terdapat di sini.

(apa laa ke payah benoor aku nak senyum...aku sendiri pun naik pelik...)
alhamdulillah walaupun ia hanya sekadar a quick (the quickest trip i've ever experienced) trip tapi enjoy laa gak...rasa best jer bila lepak tempat2 cmni,release sikit tens & press yang ada...tah bila lagi ku dapat merasa camni lagi... anyway thanx so much to zie viva kerana sudi invite aku turut serta dalam trip ringkas ini...Thanks for the memories...err boleh kot dikata gitu...walaupun jauh dilubuk hati kalau boleh taknak balik dulu tapi kenangkan hal2 lain...takpe laa ada rezeki pergi lagi,maybe tempat lain plak,dengan plan yang lebih baik...

wooo yee..on the way balik,sempat lagi ku singgah toko buku,beli 2novel grafik terbaru dari gempakstarz...layaaan...

(ada minah pelik tengok aku belek2 buku aspirasi seni ni...what?! ingat guys takleh layan ke buku2 camni...sigh...)

tiba rumah terus hanyuuuuutt......



RIZORM23: rasa tak puas laa plak bila da balik...heargh...

2 comments:

  1. awek baru ker... dah mcm abe sayang loh... wakaka

    ReplyDelete
  2. agak2 bro....gua jauh beza dgn dia...gua available je...

    ReplyDelete

~Road to Happiness

Daisypath Anniversary tickers