mak oh mak...


alkisah,kelmarin aku secara tak sengaja membantu kawanku yang da nak kawin gi menghantar kad jemputan pada kawan2 lama 1 skul dulu...aku bantu as driver & tunjuk jalan rumah kawan2 yang lain je...bagus gak ku ikut sama ni,dapat gak jumpa kawan2 yang da lama tak ketemu,best tol rasa...
tapi aku betul2 terima kejutan bila semua kawan2ku masing2 da berganda saiz kapasiti badannya! hinggakan ada 1 insiden di mana member ku yang nak kawin ni tersalah sangka pada si kawan ni; dia sangkakan yang muncul di muka pintu tu mak kepada kawan kitorang tapi rupa2nya itulaa orang yang kami cari...mujur aku dari awal2 da perasan kerana boleh detect dari gaya senyumnya,yang aku tak tahan tu member aku ni siap panggil makcik & salam cium tangan lagi dengan kawan ni...berdekah aku ketawa pastu dalam kreta!!!
anyway,aku gak yang still maintain body gaya gini ( asal sihat sudah...) tapi takpe laa yang penting korang semua daa "selamat",buat member2 girl; untung laa korang da gitu pun masih disayangi lagi,alhamdulillah,tu menunjukkan kasih bukan dinilai dari luaran but from the inside... lewat gak balik malam tu tapi mujur sempat tengok "NUR KASIH" hohohohohoooo...

keesokkan harinya,masa sedang sarapan bersama mak,aku pun saja buka story laa apa yang ku lalui semalam,saja borak2 kosong,tentang kawan nak kawin,itu laa ini laa rancak bual gitu haa..mak ku rilex jer dengarkan...tapi bila ku stop jer,dengan tenangnya mak bertanya; "along bila lagi,nak tunggu sampai bila...?"
Peargh...serius beb,aku betul2 terpempan jap dengan soalan tu,langsung tak dapat nak kata apa masa tu...mak jarang bicara bab2 hati ni tapi bila "muncul" memang "lempoh" laa aku dibuatnya...maaf mak,buat masa ni along takde lagi jawapan bagi persoalan itu...aku da rasa cam dalam drama plak pagi tu tapi mujur konversasi itu tak berlarutan apabila tepon mahal aku tiba2 berbunyi( saved by the phone...),panggilan dari sorang member...





RIZORM23: "belum ada jodoh" & "tiada jodoh";kan dua hal yang memang berbeza tu...


No comments:

Post a Comment

~Road to Happiness

Daisypath Anniversary tickers